Pytania, które powinien zadać sobie każdy self-publisher

  1. Czy Twoja książka jest skończona (wszystkie wątki są kompletne; nie planujesz nic dopisać/ usunąć/uzupełnić)?
  2. Czy wiesz po co chcesz wydać książkę (jaki jest Twój cel: publikacja dla przyjaciół, wzmocnienie marki osobistej, podzielenie się historią, finansowy sukces)?
  3. Czy określiłeś dokładnie grupę docelową czytelników (jakie książki czytają, jakiej są płci, w jakim wieku, gdzie spędzają swój czas i jak można do nich dotrzeć)?
  4. Czy masz zaplanowany budżet?
  5. Czy masz zaplanowany proces wydawniczy (znalazłeś redaktorów/korektorów/grafików, zarezerwowałeś czas i rozpisałeś kolejne kroki w czasie)?
  6. Czy masz wybraną drukarnię (i zebrałeś wstępne wyceny)?
  7. Czy stworzyłeś plan promocyjny, oparty na potrzebach Twojej grupy docelowej?
  8. Czy zaplanowałeś, czym Twoja książka będzie wyróżniać się na rynku (spośród innych o podobnej tematyce)?
  9. Czy wybrałeś miejsca, gdzie Twoja książka będzie sprzedawana?
  10. Czy rozmawiałeś z księgową/innym doradcą o najlepszych formach rozliczenia (uwzględniających Twoje plany i Twoją sytuację)?
2018-09-18T11:14:30+00:00 Wrzesień 18th, 2016|Inne|

O autorze:

Kinga Rak
Założycielka, redaktor naczelna i spiritus movens Twardej Oprawy. Autorka licznych publikacji naukowych i krytycznoliterackich, mówczyni TEDxKatowice. Codziennie podejmuje starania, by świat zapełnił się wartościową literaturą i odważnymi autorami.