Znasz się na swojej dziedzinie. Prowadzisz swój biznes, pracujesz na co dzień z klientami, dbasz o swoje social media i dzielnie, każdego dnia, budujesz swoją markę osobistą. Dumnie nazywasz się ekspertką w tym, co robisz.

Zastanawiasz się, czy mogłabyś zrobić coś więcej, aby pokazać swoim aktualnym oraz przyszłym klientom, że mogą Ci zaufać. Napisałaś ekspercką książkę. Poświęciłaś jej wiele czasu, przekazałaś w niej swoją wiedzę, ale zanim zdecydujesz się na zainwestowanie w self-publishing, chcesz mieć pewność, że książka jest gotowa do wydania. Że Twoi odbiorcy skorzystają z niej tak, jak tego pragniesz. Nie chcesz też przeinwestować ani marnować czasu na coś, co nie przyniesie Ci zysków ani oczekiwanych efektów. Nie chcesz, by Twoja książka była kolejną, która przejdzie bez echa. Marzysz o prawdziwym biznesowym bestsellerze. Zastanawiasz się, co możesz z nią zrobić? Kogo zapytać o zdanie?

Recenzja wydawnicza

890
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”

Recenzja wydawnicza i pakiet redakcyjny

1280
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”
  • pakiet redakcyjny – 4 strony

Cena dotyczy recenzji do 12 arkuszy wydawniczych (480 000 znaków ze spacjami).

Dłuższe recenzje wyceniamy indywidualnie.

Wesprzemy Cię w pisarskiej drodze

I tu przychodzimy my, czyli recenzentki Twardej Oprawy.

Twoją książką zajmą się specjalistki od wydawania i biznesu. Znamy Twoje potrzeby, bo również dzielimy się zawodowo wiedzą z innymi.

Kinga Rak, redaktor naczelna Twardej Oprawy oraz coach biznesu. Od ponad 10 lat pracuje z self-publisherkami (napisała o tym sposobie wydawania doktorat), również tymi, które wydają książki eksperckie.

Karolina Brzuchalska,  redaktor zarządzająca Twardej Oprawy, mentorka biznesowa, właścicielka agencji wirtualnych asystentek oraz pisarka, autorka dwóch poradników biznesowych wydanych w self-publishingu:  „Rzuciłam pracę i co dalej. Jak założyć firmę i nie zwariować” oraz „Zrobiłam biznes i co dalej?”. Na co dzień prowadzi procesy wydawnicze przedsiębiorczyń, które wydają swoje książki eksperckie w self-publishingu.

Pracowałyśmy nad książkami: „Zdrowa nadzieja” Magdaleny Palmowskiej, „Kobieta z tłumu. Zrealizuj kampanię crowdfundingową w 4 krokach” Agnieszki Płoski, „Kobieta na ścieżce odwagi” Karoliny Wilk, „Podcast w biznesie” Agnieszki-Papaj-Żołyńskiej, „Wedding Planner na starcie” Iwony Przybojewskiej, „Co jedzą szczęśliwe bobasy” Izabeli Jastrzębskiej i „Zadbana finansowo. Jak zbudować świadomą relację z pieniędzmi” Justyny Kwiatkowskiej (ostatnie dwie w ramach kursu self-publishingowego, prowadzonego w Twardej Oprawie).

Wierzymy w to, że każdą książkę można dopracować, aby osiągnęła swoją wydawniczą pełnię, a czytelnik skorzystał na najwyższym poziomie z wiedzy w niej przekazywanej. Zależy nam na tym, by autorki czuły się nie tylko zaopiekowane, proces wydawniczy poszedł sprawnie, budżet się spinał, a autorki miały pewność, że wydają najlepszą książkę ekspercką na rynku.

Recenzja wydawnicza

Tworząc dla Ciebie recenzję, ocenimy książkę nie tylko pod kątem mocnych i słabszych stron. Pokażemy Ci też, co poszło świetnie, wskażemy miejsca do poprawy i zasugerujemy, jak możesz to zrobić.

Potencjał wydawniczy. Naszym zdaniem to kluczowe, abyś wiedziała, czy książka nadaje się już do wydania, czy należy jeszcze w niej coś poprawić. W ten sposób dowiesz się, czy nie zainwestujesz w niedopracowany projekt. Dowiesz się, jak Twoja książka ekspercka ma się do innych podobnych już wydanych pozycji oraz trendów na rynku książki. Zrobimy dla Ciebie research i sprawdzimy, co jeszcze powinno znaleźć się w Twojej pozycji, by zachwyciła czytelnika.

Konstrukcja. Upewnisz się, czy książka jest spójna i ma ciąg logiczny – prowadzi czytelnika krok po kroku przez konkretny problem w kierunku jego rozwiązania. Sprawdzimy, czy czytelnik po lekturze Twojego poradnika otrzymuje wszystkie niezbędne wskazówki, po które przyszedł.

Merytoryczność. Sprawdzimy, czy książka jest zrozumiała dla laika i czy nie pojawia się “klątwa wiedzy”, jeśli np. jeśli poradnik jest pisany do osób początkujących. Damy Ci znać, czy przypadkiem nie podajesz zbyt wielu informacji, które mogą być niepotrzebne czytelnikowi, który chce tylko rozwiązania problemu. 

Grupa docelowa. Sprawdzimy i określimy, kto najbardziej skorzysta z lektury książki i czy czytelnicy są spójni z Twoją grupą docelową. Dzięki temu upewnisz się, że treść Twojej książki zarezonuje z odpowiednimi osobami.

Język i styl. Damy Ci znać, czy język jest dopasowany do odbiorcy – nie jest zbyt górnolotny, nacechowany specjalistycznym słownictwem, którego czytelnik może nie zrozumieć. Podpowiemy, co możesz zrobić, aby książka była łatwiejsza w lekturze.

Dodatkowe pakiety

Potrzebujesz więcej wskazówek? Skorzystaj z pakietu redakcyjnego, którym możesz uzupełnić podstawową wersję recenzji.

Przeanalizujemy wybrany przez Ciebie element książki  (konstrukcję, język i styl, merytoryczność) oraz podpowiemy, jak go ulepszyć. Pracujemy na przykładach – wskazujemy dokładnie, co poszło nie tak i proponujemy rozwiązania lub zadajemy pytania, które pomogą Ci samodzielnie je znaleźć.

Gdy potrzebujesz analizy kilku elementów – daj znać mailowo. Będziesz mogła zamówić więcej pakietów redakcyjnych.

Jak to działa?

Recenzja wydawnicza różni się od tekstów oceniających książkę, które ukazują się publicznie, po premierze tytułu.

Książka jest przez nas recenzowana jeszcze przed wydaniem. To właściwie pierwszy krok na Twojej wydawniczej drodze, który warto wykonać jeszcze przed redakcją i rozpoczęciem projektu self-publishingowego.

Dostaniesz 4 strony tekstu profesjonalnej opinii, który nie zostanie nigdzie opublikowany (chyba że sama to zrobisz). Będziesz mogła zadać nam mailowo pytania, dotyczące recenzji, i otrzymasz od nas mini-ebooka „Co dalej po recenzji?”.

Koszt pakietu dodatkowego to 390 zł. Jednak zamówienie na nie należy złożyć wraz z zamówieniem recenzji lub do dwóch dni roboczych po otrzymaniu tekstu recenzji. Tekst pakietu ma minimum 3 strony.

Recenzja wydawnicza

890
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”

Recenzja wydawnicza i pakiet redakcyjny

1280
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”
  • pakiet redakcyjny – 4 strony

Cena dotyczy recenzji do 12 arkuszy wydawniczych (480 000 znaków ze spacjami).

Dłuższe recenzje wyceniamy indywidualnie.

Książki eksperckie nad którymi pracowałyśmy w Twardej Oprawie

Co się stanie, gdy zrecenzujesz powieść z Twardą Oprawą?

Będziesz miała pewność, że tekst jest gotowy do wydania. Unikniesz klątwy wiedzy — czytelnik dostanie od Ciebie wszystko, co potrzebne, aby rozwiązał swój problem i ani grama więcej. Nie będzie tonął w branżowych zwrotach, nadmiarze przykładów. Będzie mógł skorzystać z kolejnego etapu Twojego lejka sprzedażowego, a także polecić Twoją książkę innym. Tekst jest recenzowany przez ekspertki, takie jak Ty. Które znają bolączki autorki, ponieważ same często są autorkami poradników. Rozumieją, że doskonale znasz się na swojej branży, ale być może nieco mniej na zawodowym pisaniu. Doradzą Ci, korzystając z własnego doświadczenia, znajomości rynku książki oraz tych wszystkich poradników, książek biznesowych i rozwojowych, które czytają.

Dzięki dobrze wydanej książce będziesz miała dodatkowe źródło dochodu, zamiast kolejnego przeinwestowanego projektu.

Od nas nie usłyszysz:
  • że Twoja powieść nie zasługuje na wydanie,
  • że musisz ją poprawić według naszych wytycznych,
  • że nasza opinia to jedyna poprawna.
Za to powiemy Ci:
  • żebyś dopracowała ją tak, aby czytelnik miał przyjemność i realne korzyści z lektury,
  • abyś wyciągnęła z naszych rad to, co najważniejsze,
  • że opieramy nasze zdanie na ogromnym doświadczeniu, ale Ty tu jesteś ekspertką w swojej dziedzinie.

Czym nasza propozycja różni się od innych?

Znamy się na wydawaniu i self-publishingu. W naszym zespole znajdziesz ekspertki, które z sukcesem wydały swoje książki lub osoby, które recenzują takie publikacje dla wydawnictw. Self-publishing to dla nas chleb powszedni. Pracujemy z takim sposobem wydania od 2011 i ciągle trzymamy rękę na pulsie. A dodatkowo prowadziłyśmy zajęcia z self-publishingu na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Zależy nam, abyś osiągnęła swój cel, dlatego nie słodzimy, nie klepiemy po ramieniu, ale tak oceniamy Twoją książkę, aby publikacja przyniosła Ci jak najwięcej korzyści.

Recenzja wydawnicza

890
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”

Recenzja wydawnicza i pakiet redakcyjny

1280
  • 4 strony recenzji
  • mini-ebook „Co dalej po recenzji?”
  • pakiet redakcyjny – 4 strony

Cena dotyczy recenzji do 12 arkuszy wydawniczych (480 000 znaków ze spacjami).

Dłuższe recenzje wyceniamy indywidualnie.

Najgorsze, co Cię może spotkać, to zainwestowanie czasu i pieniędzy w wydanie książki, której nikt nie kupi. Dlatego upewnienie się, czy Twoja książka ekspercka jest gotowa do wydania i trafia do takich odbiorców, do jakich chcesz, aby trafiała, jest kluczowe. Wtedy będziesz mogła z lekkim sercem zabierać się za projekt: “wydaję sama swoją genialną książkę ekspercką”!

* Współpracujemy również z dzielnymi ekspertami – pomimo formy żeńskiej w tym tekście.