Jak przygotować się do wydania, by wydawca nie miał wątpliwości, że chce właśnie Twoją powieść
Zostań własną agentką literacką – Szkoła wydawania powieści
6-tygodniowy program dla kobiet, które chcą wydać swoją debiutancką (lub kolejną) powieść z wydawnictwem
Pomożemy Ci przejść przez proces wydawania z lekkością i pewnością, że zrobiłaś wszystko, by Twoja książka odniosła sukces.
Właśnie postawiłaś ostatnią kropkę w tekście swojej pierwszej (lub kolejnej) powieści i czujesz z jednej strony ekscytację, a z drugiej obawę o to, co dalej.
Doskonale rozumiemy Twoje emocje. Pracujemy z debiutującymi autorkami już niemal dekadę i doskonale znamy każdy aspekt wydawania powieści. Wiemy też, jak ważne jest, byś od samego początku dobrze wybrała wydawnictwo, w którym chcesz publikować. I potrafiła wynegocjować z nim bardzo dobre warunki.
Nauczymy Cię, jak to zrobić. Wspólnie przejdziemy przez wszystkie etapy procesu wydawniczego. Pokażemy, jak zachwycić wydawcę. I jak samodzielnie promować książkę (tak, warto to robić, nawet gdy wydawnictwo przejmuje pałeczkę).
Stworzyłyśmy tę ofertę dla debiutujących autorek, które nie chcą wysłać tekstu swojej powieści w przypadkowe miejsca i czekać na to, co się wydarzy.
Wydawcy nie chcą publikować debiutów.
Z całą pewnością spotkałaś się z taką opinią, zwłaszcza w ostatnim czasie. Podczas pandemii, w kryzysie, wydawcy bardzo ostrożnie podchodzili do przesyłanych im propozycji i woleli stawiać na sprawdzone nazwiska.
To prawda. Nie oznacza to jednak, że przez ostatnie 3 lata na rynku nie przebiła się żadna debiutantka. Wręcz przeciwnie! Książki naszych debiutujących klientek trafiały na półki księgarni, a czołowe wydawnictwa w Polsce mówiły im głośne „TAK”.
Jak zadebiutowały autorki, z którymi pracowałyśmy?
Miały bardzo dobre teksty, świetnie napisane propozycje wydawnicze i nie wysyłały ich na oślep. Doskonale wiedziały, do którego wydawnictwa wysłać tekst i co napisać w mailu do wydawcy. A potem z zapałem włączały się w proces promocji, sprawiając, że wydawca uśmiechał się szeroko i zamawiał kolejne pozycje do wydania.
Marzysz o podobnym sukcesie? A co, jeśli powiemy Ci, że jest w Twoim zasięgu? Że to nie przypadek, lecz precyzyjna strategia zadecydowały o tym, że książki naszych klientek możesz dziś kupić w niemal każdej księgarni?
Słyszałaś o tym, że bardzo trudno jest w ogóle otrzymać feedback? Że odpowiedź na maila graniczy z cudem?
To prawda, jeśli strzelasz propozycjami wydawniczymi na ślepo. Wiesz, że w Twardej Oprawie też otrzymywałyśmy maile z suchym „Przesyłam propozycję wydawniczą”? A przecież nie jesteśmy wydawnictwem. Jeśli tak wygląda research przed wydaniem, nic dziwnego, że autorki nie otrzymują odpowiedzi. Do wydawnictwa codziennie spływa kilkadziesiąt propozycji wydawniczych. Samo przeczytanie maila (nie mówiąc o zapoznaniu się z tekstem) to czas, czas, czas…
Jeśli nie zainteresujesz wydawcy w kilku pierwszych zdaniach, Twoje szanse na publikację w tym konkretnym wydawnictwie spadają o kilkadziesiąt procent.
Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie propozycję.
Nasza Szkoła wydawania powieści to odpowiedź na głosy naszych klientek.
„Czy taka szkoła mi cokolwiek da?”
„Może lepiej słać wszędzie i liczyć na łut szczęścia…”
Zdarzyło Ci się pomyśleć kiedykolwiek w ten sposób? Jeśli tak, czytaj dalej.
Może tak… jednak w naszej szkole nie nauczymy Cię tylko i jedynie pisania maila do wydawcy.
Nie. My pokażemy Ci, jakich argumentów użyć, by sam do Ciebie pukał z ponagleniem. Pokażemy Ci, że wydawanie to biznes. A Ty przychodzisz do wydawcy jak do partnera z propozycją współpracy. Nauczymy Cię prezentować mu korzyści. I pomożemy zrozumieć, że wydawanie książki musi się opłacać. Również Tobie. Pokażemy Ci, jak zadbać o swoje interesy. I jak zabezpieczyć je w umówię.
Znamy się na tym, co robimy.
Twarda Oprawa od 4 lat wspiera autorki, które chcą mądrze wydać swoje powieści i zawalczyć o status bestsellera. Autorki, które przeszły nasze kursy, recenzowały i redagowały z nami powieści, publikowały w takich wydawnictwach jak: W.A.B., Empik Go, Dragon, w wielu mniejszych wydawnictwach lub w ramach skutecznego self-publishingu.
W Twardej Oprawie pracują wyłącznie ekspertki, które mają minimum 5 lat doświadczenia na rynku książki. Znamy się na tym, co robimy, a naszą misją jest zmienianie rynku książki, aby mogły go podbić genialne książki początkujących autorek.
Kinga Rak zajęła się częścią poświęconą rynkowi książki, propozycji wydawniczej, funkcjonowaniu wydawnictw oraz dopracowywaniu powieści do wydania. Karolina Brzuchalska przygotuje Cię do pracy nad nastawieniem oraz nauczy skutecznej promocji.
Razem będziemy odpowiadać na Twoje pytania, prowadzić Cię przez proces i sprawimy, że będziesz gotowa podbić rynek książki.
Zobacz, co mówią o naszej pracy autorki:
Sprawdź, co znajdziesz w naszej Szkole wydawania
„Szkoła wydawania” składa się z 5 części
Część 1 – rynek książki
Dowiesz się, jak działa rynek książki. Poznasz różne segmenty wydawnictw (małe, duże, średnie). Zrozumiesz, jaka jest sytuacja debiutantek i debiutantów teraz. Poznasz trendy książki. Zrozumiesz, dlaczego potencjał wydawniczy jest tak istotny i co zrobić, aby zwiększyć go w swojej powieści. Dopracujesz powieść przed wydaniem (redakcja, recenzja, beta-czytelnicy).
Część 2 – wydawnictwo
Zrozumiesz, czym dokładnie zajmuje się wydawnictwo i jaki jest jego cel. Poznasz dokładnie każdy krok wydawania – od podejmowania decyzji wydawniczej aż po działania promocyjne – z punktu widzenia autorki. Nauczysz się, co możesz negocjować, na co masz wpływ. Zobaczysz, co może pójść nie tak, jakie działania są po Twojej stronie. Dowiesz się, co zrobić, żeby współpraca autor-wydawca była udana.
Poznasz też perspektywę wydawcy i jego proces decyzyjny – gościnny udział redaktora Wojciecha Karkoszki z wydawnictwa Empik Go (+ Virtualo).
Część 3 – promocja
Upewnisz się, co robi wydawca, a co jest po stronie autora. Zobaczysz, jak wspólnie ustalić plan promocji. Zrozumiesz, dlaczego warto zaangażować się w promocję na równi z wydawcą. A dodatkowo podpowiemy Ci, jak określić grupę docelową, wskażemy, jakie masz możliwości promocji i jaką rolę odgrywają w niej media społecznościowe.
Część 4 – praktyczna
Nauczysz się pisać skuteczną propozycję wydawniczą (streszczenie, list do wydawcy, biogram, konspekt). Poznasz sposoby na zainteresowanie wydawcy swoją powieścią oraz dotarcie do niego. Zrobisz skuteczną listę wydawnictw, do których będziesz rozsyłać propozycję, dostosowaną do Twojej książki.
Część 5 – umowa wydawnicza
Wykład prawnika Arkadiusza Szczudło
Dowiesz się, co zawiera umowa wydawnicza. Nauczysz się, jak ją czytać i na co masz zwrócić uwagę, żeby była jak najkorzystniejsza dla Ciebie.
Dla kogo stworzyłyśmy Szkołę wydawania?
Naszą propozycję kierujemy do kobiet (i mężczyzn), które chcą wydać swoją pierwszą książkę z wydawnictwem.
Kiedy nie powinnaś korzystać z naszej oferty?
Zobacz fragment nagrania o współpracy autora-redaktora z 1 części kursu
Co otrzymasz:
Do „Szkoły…” przeprowadzamy rekrutację.
Zależy nam na tym, byś była zadowolona ze współpracy z nami, dlatego postanowiłyśmy najpierw przeprowadzić rozmowę z autorkami, które chcą dołączyć do naszej „Szkoły” i zostać własną agentką literacką.
Jakie są warunki rekrutacji?
Musisz mieć napisaną powieść (lub powieść na ukończeniu) oraz podesłać nam streszczenie powieści na maila. Wtedy umówimy się na rozmowę online. Wybierzemy tylko te autorki, które chcą podbić swoimi powieściami rynek książki.
Cena premierowa
- Zapisujesz się w trakcie przedsprzedaży w listopadzie.
- Oszczędzasz 200 zł.
Cena regularna
Możliwość podzielenia płatności na trzy raty.