Przygotuj błyskotliwą i skuteczną propozycję wydawniczą, która zwróci uwagę redaktora prowadzącego i wydaj powieść w wydawnictwie

Napisałaś powieść i chcesz ją wydać w tradycyjnym wydawnictwie. Wiesz, że czeka Cię przygotowanie propozycji wydawniczej, ale nie wiesz, jak się za to zabrać. Chcesz wyróżnić swoją książkę spośród innych debiutów, ale napisanie streszczenia, maila do wydawcy i biogramu Cię przerasta.

Dlaczego właśnie teraz powinnaś popracować nad swoją propozycją wydawniczą?

  • Wiele autorek rezygnuje z debiutowania z powodu pandemii — a Ty podejmiesz odpowiednie działania, aby zrealizować swoje marzenia.

  • Jeśli zaczniesz pracę nad wydaniem teraz, masz szansę wysłać swoją powieść do wydawcy jeszcze w lipcu.

  • Wiele domów wydawniczych zaczyna nowy nabór tekstów jesienią. To Twoja szansa, aby dołączyć.

  • Propozycja wydawnicza jest niezbędna, możesz już przygotować się do tego działania.

Co się wydarzy, gdy teraz zaczniesz pracę nad propozycją wydawniczą?

Będziesz odpowiednio przygotowana do wydania książki w tradycyjnym wydawnictwie. Z lekkością będziesz opowiadać redaktorom o Twojej książce. Będziesz umiała przedstawić korzyści z wydania Twojej powieści. Znajdziesz spokój, gdy będziesz wysyłać plik z książką do wydawcy.

Warsztaty zaczynają się za:
0
0
0
0
Dni
0
0
Godzin
0
0
Minut
0
0
Sekund

Program warsztatów:

Wykład: Rynek książki, oczekiwania wydawców oraz debiutowanie w czasie pandemii (60 min, prowadzący Maciej Wiesław Pitala)

Dowiesz się, jak dokładnie wygląda obecna sytuacja wydawnicza, jak wydawnictwa podchodzą do debiutów i czy plotki o tym, że debiutanci w czasie pandemii nie mają szans, są prawdziwe.

Wykład: Jak napisać propozycję wydawniczą (60 min, prowadząca Kinga Rak)

Dobrze napisana propozycja wydawnicza to Twój klucz do sukcesu na rynku książki. Podczas tego wykładu dowiesz się, z jakich elementów składa się propozycja wydawnicza, jak je skonstruować oraz czego nie moż e zabraknąć w Twojej propozycji.

Warsztaty w grupach (120 min)

Podczas praktycznych warsztatów stworzysz szkic swojej propozycji wydawniczej i wdrożysz w życie to, czego dowiedziałaś się podczas wykładu.

Pracujemy w małych, maksymalnie sześcioosobowych grupach, pod okiem doświadczonych autorów i redaktorów.

Panel dyskusyjny (60 min)

Rozmowa z autorkami książek (Gosią Starostą, Magdaleną Świerczek-Gryboś i Patrycją Żurek) na temat wydawania książek w niszowych i dużych wydawnictwach i wyzwaniach, jakie przed debiutującymi autorkami stawia rynek książki.

Bonus

Dostęp do webinaru o potencjale wydawniczym powieści, prowadzonym przez dr Kingę Rak

Bonus znika 18 lipca.

Agenda

9:00 – Start warsztatów

9:00 – 10:00 Wykład: Rynek książki, oczekiwania wydawców oraz debiutowanie w czasie pandemii (60 min, prowadzący Maciej Wiesław Pitala)

10:00 –10:30 przerwa

10:30 – 11:30 Wykład: Jak napisać propozycję wydawniczą (60 min, prowadząca Kinga Rak)

11:30 – 12:00 przerwa

12:00 – 14:00 Warsztaty w grupach (60 min, prowadzi Kinga Rak, Karolina Brzuchalska oraz redaktorzy Twardej Oprawy)

14:00 – 15:00 Przerwa obiadowa

15:00 – 16:00 Panel dyskusyjny (Gosia Starosta, Patrycja Żurek, Magdalena Świerczek-Gryboś, prowadzi Karolina Brzuchalska)

16:00 – Zakończenie warsztatów

Twoja inwestycja

Cena regularna

400
  • Udział w warsztatach i bonus
Kup teraz

Uwaga: Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona. Zastrzegamy sobie też prawo do przesunięcia warsztatów na inny termin, jeśli nie zbierze się wystarczająca liczba osób do grup warsztatowych.

A może myślisz, że…

Dlaczego warsztaty są jednodniowe? Szanujemy Twój czas. Wiemy, że nie każdy ma przestrzeń na wielodniowe warsztaty, które wymagają obecności na żywo. Jesteśmy w stanie przedstawić Ci wszystkie niezbędne informacje w trakcie kilku godzin, a Ty możesz poświęcić jeden dzień na wydawniczy rozwój, co dla wielu z nas jest łatwiejsze (pozdrawiamy mamy!).

Nie nauczę się pisać propozycji w jeden dzień. A pewnie, że się nauczysz. Nawet jeśli w ciągu jednego dnia nie przygotujesz ostatecznej wersji, pokażemy Ci jak to zrobić. Dostaniesz od nas niezbędną wiedzę, schematy tych tekstów i wskazówki, a w małej grupie przećwiczysz przynajmniej jeden element propozycji.

Ważniejsza jest książka niż propozycja. Pełna zgoda. Ale jeśli nie napiszesz dobrego maila i jasnego streszczenia, istnieje bardzo duża szansa, że redaktor po prostu nie otworzy Twojego pliku z książką. A tego byś nie chciała, prawda?

Nie mam ukończonej powieści, to nie dla mnie. Jeśli masz już pierwszy szkic książki, pewnie doskonale wiesz, o czym będzie. A ta informacja Ci wystarczy, żeby przygotować propozycję wydawniczą. Po skończeniu powieści będziesz mogła propozycję tylko poprawić.

Dlaczego możesz nam zaufać?

Twardą Oprawę tworzą specjalistki rynku książki.  Chcemy, aby wydanie książki było dla Ciebie wzmacniającym i rozwijającym przeżyciem. Łączymy profesjonalizm i empatię, aby wesprzeć Cię w dopracowaniu Twojego tekstu, wypuszczeniu go z lekkością w świat, oczarowaniu czytelników i uzyskaniu profitów, na jakie zasługujesz.

Doradzamy, ale nie naciskamy. Uczymy, ale nie narzucamy. Redagujemy, ale nie krytykujemy.

Wierzymy, że książki trzeba wydawać w zgodzie ze sobą. Łączą nas wizja, wrażliwość oraz ogromne doświadczenie wydawnicze. Pracowałyśmy zarówno w największych wydawnictwach, jak i z niezależnymi autorkami. Od 2018 roku działamy wspólnie.

W Twardej Oprawie najważniejsza jest autorka. Czyli Ty.

Najczęściej jesteś debiutantką. Kochasz dobrą literaturę, więc literacka jakość tekstu jest dla Ciebie tak samo istotna, jak skuteczne dotarcie do czytelników. Wierzysz w swoje pisanie. Zamierzasz rzucić wyzwanie utartym schematom wydawniczym. Planujesz zainteresować swoją książką profesjonalne wydawnictwa.

 

Kto poprowadzi warsztaty:

Dr Kinga Rak

Redaktor naczelna Twardej Oprawy. Przeprowadziła przez proces wydawniczy ponad 140 autorek i autorów. Jest twórczynią kursów i webinarów poświęconych wydawaniu w wydawnictwie (“Pierwsze wydanie z Twardą Oprawą“). Autorzy i autorki, z którymi pracowała, z sukcesem wydają książki w wydawnictwach (Małgorzata Starosta, Aleksandra Rak, Tomasz Kozioł i inni). Pracowała w topowych wydawnictwach (Otwarte, Helion) i w serwisach self-publishingowych (Wydaje.pl, Ridero).

Założycielka Twardej Oprawy, w której tworzy i prowadzi warsztaty, redaguje powieści obyczajowe oraz fantastykę, konsultuje i recenzuje.

Maciej Wiesław Pitala

Dyrektor Grupy Wydawniczej Alpaka, w której wydawane są niekomercyjnie teksty fantastyczne: z założenia o ważnym przekazie.

Recenzent Twardej Oprawy (fantastyka, książki podróżnicze i powieści obyczajowe). Tak szerokie działanie wynika z tego, że Maciek jest po prostu zawodowym recenzentem. Pracował w ten sposób m.in. z: SQN, Literackim, Czarną Owcą, Dragonem, Bukowym lasem, Papierowym ksiązycem, Otwartym, Poznańskim. Koordynował projekty wydawnicze dla dużych polskich wydawnictw, prowadził spotkania autorskie dla Empiku, przygotowywał program do Warszawskich Targów Książki.

Karolina Brzuchalska

Redaktorka prowadząca i project managerka Twardej Oprawy. Filolożka i literaturoznawczyni, wykładowczyni akademicka, autorka dwóch książek wydanych w self-publishingu. Właścicielka agencji wirtualnego wsparcia Pretty Well Done. Na co dzień wspiera Twardą Oprawę w działaniach projektowych, a autorki książek prowadzi przez proces wydawniczy w self-publishingu. Redaguje i recenzuje książki.

Ćwiczenia poprowadzą:

  • dr Kinga Rak
  • Maciej Wiesław Pitala
  • Magdalena Świerczek-Gryboś
  • Patrycja Żurek
  • Karolina Brzuchalska

W panelu dyskusyjnym udział wezmą:

Małgorzata Starosta

Pisarka. W 2020 roku zadebiutowała trylogią komedii obyczajowo-kryminalnych pt. „Pruskie baby” (Pruskie baby”, “Wesela nie będzie!”, “Kwestia czasu”). Pod koniec 2020 roku zwyciężyła w konkursie wydawniczym Wydawnictwa Dragon na najlepszą powieść komediową. Książką konkursową zainteresowali się najwięksi wydawcy i już we wrześniu 2021 r. zostanie wydana nakładem wydawnictwa W.A.B.

Magdalena Świerczek-Gryboś

Redaktorka, pisarka tekstów fantastycznych.
Wychowanka portalu fantastyka.pl i Fantazmaty. Redaguje w wydawnictwach (w Twardej Oprawie odpowiada za powieści obyczajowe i fantastykę), zinach, organizuje konkursy literackie, opracowuje antologie pokonkursowe, współtworzy Polską Fundację Fantastyki Naukowej. Autorką m.in. „Trupokupców”, „Openminder. Tom 1. Koty” i „Dzieci Burzy”. Jej utwory nominowano do Nagrody Zajdla oraz Nagrody im. Macieja Parowskiego.

Patrycja Żurek

Redaktorka i pisarka. Autorka 7 książek, w tym „Ptaków” ,„Marcina” i mocnej „Iskierki” oraz 3 seriale audio (m.in. “Rozpad połowiczny”). Patrycja tworzy mocne powieści obyczajowe, które zostają w czytelnikach na dłużej. Redaguje od 2014. Pracowała dla Ebookowa oraz indywidualnie z debiutantkami. W Twardej Oprawie recenzuje i redaguje powieści obyczajowe.

Od nas nie usłyszysz:
  • że Twoja powieść jest do bani;

  • że bez dopracowanej propozycji nie masz szans na wydanie;

  • że napisanie propozycji jest trudne.

Za to powiemy Ci:
  • że dobrze napisana propozycja przybliży Cię do upragnionego debiutu;

  • że jesteś w stanie ją stworzyć z lekkością:

  • że pandemia nie powstrzymuje twórców przed debiutowaniem.

Czym nasza  propozycja różni się od innych?

  • warsztaty są prowadzone przez kilku ekspertów — każdy z nas zna się na temacie, o którym będzie mówił;
  • dostaniesz od nas niezbędne pliki, które pozwolą Ci dopracować propozycję w dowolnym czasie;
  • warsztaty dzielą się na część teoretyczną i praktyczną — dostajesz dostęp do wiedzy, a potem możesz przećwiczyć nowe umiejętności;
  • część ćwiczeniowa odbywa się w małych grupach, do 6 osób;
  • naprawdę znamy się na rzeczy: warsztaty prowadzą redaktorzy, którzy współpracują z największymi wydawnictwami w Polsce;
  • od 3 lat wspieramy debiutantów — dobrze znamy Twoje potrzeby;
  • warsztaty trwają jeden dzień — poświęcisz tylko jedną sobotę, aby wypracować umiejętności, które zbliżą Cię do debiutu.

Twoja inwestycja

Cena regularna

400
  • Udział w warsztatach i bonus
Kup teraz

Uwaga: Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona. Zastrzegamy sobie też prawo do przesunięcia warsztatów na inny termin, jeśli nie zbierze się wystarczająca liczba osób do grup warsztatowych.