Naucz się sposobów promocji obyczajówki – konkretny warsztat (bez wodolejstwa) dla pisarek

Dwugodzinne warsztaty online dla powieściopisarek

17 maja (niedziela) 20:00

Wydałaś powieść z wydawnictwem lub w self-publishingu albo przygotowujesz się do takiego kroku. Słyszałaś, że ważne jest zbieranie czytelników dookoła Twojej książki, nawiązywanie z nimi relacji i  aktywne promowanie w mediach społecznościowych Twojej książki. Ale wciąż brakuje Ci konkretnych pomysłów na posty, transmisje, newslettery, grupy.

Dlaczego teraz jest najlepszy moment, żeby zacząć promować Twoją powieść obyczajową?
  • Gdy zaczniesz pracę teraz, w dniu premiery czytelnicy będą czekać na Twoją powieść.

  • Wznowisz zainteresowanie swoją już wydaną książką, zamiast biernie czekać, aż ktoś ją kupi.

  • Będziesz miała wpływ na sprzedaż swojej obyczajówki. Niezależnie od tego, co dzieje się teraz na rynku książki. Niezależnie od działań wydawcy. Niezależnie, czy wydałaś sama.

Co się zadzieje, gdy zaczniesz skutecznie promować swoją obyczajówkę?

Ruszysz z martwego punktu. Przestaniesz się zastanawiać, dlaczego czytelnicy nie kupują Twojej książki, ponieważ podejmiesz konkretne działania, które wpłyną na sprzedaż. Będziesz miała wpływ na to, co i w jaki sposób przekazujesz swoim odbiorcom. Z lekkością i dumą będziesz opowiadać o swojej powieści obyczajowej. I  będziesz miała pewność, że mówisz o swojej książce do osób, które chcą o niej słuchać. Odbiorcy Twoich działań promocyjnych zmienią się w klientów.

Poznaj mnie

Nazywam się Kinga Rak. Jestem redaktor naczelną Twardej Oprawy. Przeprowadziłam przez proces wydawniczy 120 autorów książek, wydawanych w wydawnictwie i w ramach self-publishingu. W ramach indywidualnych konsultacji przygotowywałam strategie promocji, pozbawione nachalności, ale skuteczne w docieraniu do czytelników. Jestem dobra w analizowaniu danych i podawaniu ich w strawny sposób. Nauczyłam się tego dzięki pracy naukowej, krytycznoliterackiej i dydaktycznej. Uważam, że każdy może nauczyć się promować, skoro mi się to (z sukcesem) udało. Powieść jest wdzięcznym materiałem do promocji – w końcu możesz opowiadać o tylu rzeczach. A ja uczę, jak budować dobre komunikaty promocyjne.

Zobacz moje wystąpienie na TEDxKatowice

W trakcie warsztatów poznasz różne sposoby na promocję powieści obyczajowej w mediach społecznościowych: od pisania postów, komunikacji na grupach i transmisji na Facebooku, po newsletter i Instagram. Zobaczysz, jak powieści obyczajowe promują inni, a ja zaproponuję Ci konkretne pomysły na działania, które będziesz mogła wdrożyć przy pracy nad swoją obyczajówką.

Warsztaty zaczynają się za:
0
0
0
0
Dni
0
0
Godzin
0
0
Minut
0
0
Sekund

Brak wolnych miejsc. Zapisz się na listę rezerwową: wiesci@twardaoprawa.pl

Plan warsztatu promocji powieści obyczajowej

  • Zaczniemy od przypomnienia podstaw strategii promocyjnej (odbiorca, nadawca, tekst).

  • Wyjaśnię, czym różni się promocja powieści obyczajowej od promocji kryminału i innych konwencji literackich.
  • Zobaczysz (na przykładach), jak obyczajówki promują doświadczeni pisarze.

  • Przedstawię Ci gotowe pomysły działań promocyjnych: 3 typy postów na Facebooku, 3 pomysły na transmisję na Facebooku, 3 przykładowe newslettery, 3 pomysły na promocję na Instagramie, pomysły na grupę oraz wydarzenia na Facebooku.

Zasady

  • Spotkanie jest dwugodzinne — składa się z wykładu oraz dyskusji (odpowiem na Twoje pytania).
  • Spotkamy się online za pomocą aplikacji Zoom – instrukcję wyślę Ci dzień przed warsztatem (sobota) na Twojego maila, z którego dokonałaś zakupu.

  • Otrzymasz materiały dodatkowe — zestaw ćwiczeń, abyś samodzielnie mogła wdrożyć w działanie wiedzę z warsztatu.

  • Warsztat jest jednorazowy. Późniejsze nagranie z niego będzie dostępne w sklepie Twardej Oprawy.

  • Na warsztacie będzie maksymalnie 20 uczestniczek, więc będziemy mieć przestrzeń na rozmowę oraz Twoje pytania.

Twoja inwestycja

50
  • 2 godziny warsztatów
  • Zestaw ćwiczeń
Zamów

Zasady płatności:

  1. Dodaj produkt do koszyka, używając przycisku powyżej.
  2. Podeślij na adres wiesci@twardaoprawa.pl potwierdzenie przelewu.
  3. Twoje miejsce na warsztacie jest zarezerwowane!

Co mówią pisarki o pracy ze mną?

Renata Rusnak
Renata Rusnakpisarka
Brief sprzedażowy to rzecz konieczna przy self-publishingu, polecam ten z Twardej Oprawy, rzetelny, inspirujący, konkretny.
Martyna Pawłowska-Dymek
Martyna Pawłowska-Dymekpisarka
Kinga odpowiedziała na milion moich pytań, dodała mi pewności siebie, pomogła mi określić plan działania. Wierzę, że dzięki tym konsultacjom uda mi się wystartować z moją książką.
Patrycja Świeczkowska
Patrycja Świeczkowskapisarka
Dostałam wiele przydatnych wskazówek oraz zachętę do działania. Skończyłam z planem na siebie i planem na moją stronę oraz Facebookowy fanpejdż. Wiem też, jak mogę sprawdzać, czy moja strategia działa i czego mogę się spodziewać po różnych sposobach na promocję.

A może myślisz, że…

Twoja powieść jest po premierze i za późno na promocję. Zawsze jest dobry moment, żeby kampanią promocyjną przypomnieć czytelnikom o Twojej książce. A jeśli jesteś chwilę po premierze, to tym bardziej.

Wydajesz książkę z wydawnictwem, więc nie potrzebujesz jej promować. Wydawnictwo weźmie na siebie część pracy, jednak warto, abyś zebrała grupę czytelników, którzy będą Ci wierni i podążą za Tobą niezależnie od tego, w jaki sposób wydasz kolejną powieść. Poza tym każde wydawnictwo ceni sobie pracę z autorem, który wspiera je w działaniach promocyjnych.

To nie jest warsztat dla self-publisherów. A właśnie, że jest! Gdy wydajesz powieść sama, cała praca promocyjno-sprzedażowa jest po Twojej stronie, dlatego warto się uczyć nowych technik.

Nie chcesz wziąć udziału w kolejnym, ogólnym warsztacie. W tym warsztacie nie ma miejsca na podstawową wiedzę. Zakładam, że częściowo już ją masz (a jeśli nie – na początku spotkania wszystko Ci przypomnę). Będą same konkretne przykłady działań promocyjnych, które będziesz mogła łatwo wykorzystać w samodzielnej pracy.

Każdy rodzaj powieści promuje się tak samo. Podstawy są takie same, jednak kryminał, fantastyka i obyczajówka rządzą się innymi prawami. W trakcie warsztatu skupię się na promocji najlepszej dla obyczajówki.

Powieść obyczajowa to romans, a moja książka jest inna. Obyczajówka to romans, ale i powieść psychologiczna, społeczna i wszystkie inne tematy literackie, które odnoszą się do życia i relacji bohaterów z innymi ludźmi oraz ze światem. Jeśli Twoja powieść to nie kryminał lub fantastyka – warsztat jest dla Ciebie.

Twoja inwestycja

50
  • 2 godziny warsztatów
  • Zestaw ćwiczeń
Zamów

Zasady płatności:

  1. Dodaj produkt do koszyka, używając przycisku powyżej.
  2. Podeślij na adres wiesci@twardaoprawa.pl potwierdzenie przelewu.
  3. Twoje miejsce na warsztacie jest zarezerwowane!